Aerton Sena – 24 godine od odlaska u legendu

Mandatory Credit: Pascal Rondeau/ALLSPORT

Mnoge slavne ličnosti su u legendu otišle posle nesreća koje su doživele vozeći svoje automobile, kao što su to Radivoj Korać ili Džejms Din, ali za razliku od njih, Aerton Sena je sebe upisao u večnost radeći ono što je najviše voleo – vozeći bolid Formule 1.

Na isti ovaj dan pre tačno dvadeset četiri godine, Sena je poginuo u trci za Veliku nagradu San Marina održanoj na stazi ,,Enco i Dino Ferari”. Skoro četvrt veka posle tragičnog završetka njegovog života, nažalost, može samo da se nagađa kakve bi visine dostigla njegova legenda da je tog dana nije izgubio kontrolu nad svojim Vilijamsom u krivini ,,Tamburelo”. Samo dan nakon što je poginuo Austrijanac Roland Racenberger, betonski zid u Imoli je odneo još jednu žrtvu.

Kvote za Veliku nagradu Španije se nalaze ovde

Aerton Sena je u trenutku smrti imao samo 34 godine i već je bio smatran za jednog od najvećih vozača Formule 1. Bez razlike da li su samo ljubitelji ili poznavaoci, mnogi ga takvim smatraju i danas, inspirisani njegovim beskompromisnim načinom vožnje i velikom ličnom harizmom. Neki od njegovih rezultata su danas nadmašeni, ali će oni koji ne sumnjaju da je Brazilac najveći u istoriji sporta, reći da je to samo zato što mu je karijera trajala prekratko.

I verovatno bi bili u pravu.

Dva dana ranije, Aerton Sena je osvojio pol poziciju, njegovu šezdeset petu i poslednju. U tome su ga kasnije nadmašila samo dvojica  – Mihael Šumaher i Luis Hamilton. Neke od tih 65 pol pozicija, Brazilac je pretvorio u pobede, ukupno 41, a neke u ,,podijume” na kome je stajao osamdeset puta. U karijeri dugoj deset godina, svetski šampion je bio 1988, 1990 i 1991. godine.

Sena je bio nenadmašan u kišnim uslovima

Onako kako je Sena vozio u uslovima kiše, nadimak Kišni čovek mu je bolje pristajao nego nekim drugim pilotima. Bio je jednostavno rođen za takve uslove. Njegova vožnja u Doningtonu 1993. godine po stazi obilno zalivanoj kišom, važi za njegovu najbolju trku, a početni krug mnogi drže za najbolji ikada viđen u istoriji takmičenja.

Svoju veštinu, ili možda bolje reći umetnost, najbolje je pokazivao u Monte Karlu. Poznato je da u Kneževini pobeđuju samo tehnički savršeni vozači, a Sena je tamo slavio šest puta. Ulicama Monte Karla je vladao kao da je rođen u jednoj od njih, pobedivši prvi put 1987. godine sa neubedljivim bolidom Lotusa.

Pored Monaka, Sena je sebe u legendu otelotvoravao i na Velikoj nagradi Japana na stazi Suzuka, zatim njegovom Brazilu (Interlagos) i Eštorilu, gde se okitio prvim pobedničkim vencem, takođe vozeći pod jakom kišom.

Ogroman talenat, veština, predanost i beskompromisna taktika su razlozi zbog čega je Sena bio omiljen među ljubiteljima Formule 1 i zbog čega će zauvek živeti u njihovim srcima. Imao je ogroman uticaj u vreme dok je vladao stazama, ali je možda još i veći ostvario posle nesreće. Promene koje su usledile posle njegove pogibije su bile toliko temeljne, koliko možda nijedan individualac nije u tom smislu uticao na svoj sport.

Ko će trijumfovati u F1, Fetel ili Hamilton?

Propisi su toliko izmenjeni od tog dana, da je od tada nastradao samo jedan vozač, kada je Žil Bjanki 2014. godine podlegao povredama nekoliko meseci kasnije posle sudara sa kontrolnim vozilom na stazi Suzuka. Danas je Formula 1 mnogo bezbednija i sigurnija nego ranije, a u budućnosti će se takvi uslovi još više poboljšavati. Sigurnost koja je ipak plaćena previsokom cenom.

POSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Molimo Vas ovde unesite svoje ime